سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره ورزش TRX

TRXمخفف عبارت Total body Resistance Exerciseمی‌باشد، که به معنای تمرینات مقاومتی برای کل بدن می‌باشد. این ورزش چند سالی است که در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این ورزش تماما بر اساس وزن بدن است . و نکته جالب اینجاست که به هرکس بر حسب وزن و شیبی که دارد فشار وارد می‌کند و از آنجا که کمتر پیش میاید فردی چندبار متوالی شیب خاصی را حفظ کرده، هردفعه فشار منحصر بفردی ایجاد کرده و مانند ورزش بدنسازی نیست که پس از یک هفته بدن به آن عادت کند.

در ابتدا که این ورزش به ایران آمده بود تنها در باشگاه‌های خاصی آن هم در شمال شهر تهران برگزار می‌شد و چون هزینه طناب تی‌آرایکس خیلی بالا بود و تعداد مربیان متخصص در این حوزه کم بود شهریه این کلاس‌ها خیلی بالا بود. اما بتدریج با فراگیر شدن آن، هم تعداد متخصصین این حوزه زیاد شد و هم قیمت طناب‌ها کاهش یافت لذا شهریه این کلاس هم مانند سایر رشته‌ها شد و دیگر اینطور نیست که این ورزش تنها مختص قشر خاص و پولداری از جامعه باشد.

ذکر این نکته را لازم می‌دانم که تی آر ایکس کش نیست، بلکه طناب است و به هیچ وجه خاصیت کشسانی ندارد.

نکته دیگر اینکه، اگر شاغل هستید و وقت رفتن به باشگاه را ندارید با تهیه این بند و صل کردن آن به میله بارفیکس یا پشت درب می‌توانید در خانه یا هر جای دیگری با کمک فیلم‌های آموزشی خودتان مربی خودتان باشید.

خیلی از افراد عقیده دارند که این ورزش از هر ورزش دیگری چربی سوزی بالاتری دارد... این نکته صحیح است و در یک جلسه یک ساعته تی ار ایکس ممکن است بین 700تا 1000کالری سوزانده شود.

این سوال زیاد پرسیده می‌شود که برای فرد مبتدی این ورزش پیشنهاد می‌شود یا خیر؟ در این باره نظرات متفاوتی وجود دارد...برخی مربیان پیشنهاد می‌دهند که اول با ورزشی سبکتر بدن را ورزیده کنیم و بعد از چند ماه به سراغ تی ارایکس برویم اما در مقابل برخی مربیان می‌گویند به هیچ وجه این ورزش برای تازه‌کاران آسیبی نخواهد داشت بشرط اینکه نزد مربی خبره و متخصص این حوزه بروند.

با کمک این بند هزاران تمرین برای چربی سوزی و فرمدهی نواحی مختلف بدن قابل اجرا است. از ورزش‌های سرشانه تا شکم و پهلو تا فرمدهی عضلات ساق و ران پا....

بندرت کسی را در اطرافم دیدم که این ورزش را شروع کند و بعد از مدتی کنار بگذارد... و همه از جذابیت و عشقی که این ورزش دارد سخن می‌گویند بخصوص ورزشکارانی که تاثیر ان را دیده اند دیگر به هیچ وجه کنار نمی‌گذارند..گویی دارویی اعتیادآور در این ورزش وجود دارد...

به شماهم توصیه می‌کنم برای یکبار هم که شده امتحان کنید و لذت ببرید.